Jurjen de Jong Communicatie


Talkshow-modellen

Talkshow-cases

Contact met de zaal

Voorpagina

Stuur e-mail
Uw rol in de voorbereiding van de talkshow

Door te kiezen voor een inhoudelijk goede talkshow van Jurjen de Jong Communicatie, wordt uw rol in de voorbereiding ook anders.

Wat niet meer hoeft:
speech schrijven, Powerpoint-presentatie maken, bekende Nederlander inhuren.

Wat wel?
- vragen helder kunnen beantwoorden
- zorgvuldige voorbereiding, qua inhoud en vorm, vooral om te bepalen
  Welke boodschap moet blijven hangen?
  Welke reacties kunnen we verwachten?
  Hoe gaan we daarmee om?

Een bekende Nederlander als interviewer?
Dat heeft voor- en nadelen. Contact met een “bN’er” is voor velen opwindend. Het geeft een ‘kick’ om op verjaardagen te kunnen zeggen dat je met ‘die’ of ‘die’ hebt gesproken. Dus wanneer bijvoorbeeld zulke effecten het doel zijn, is die bekendheid zeker relevant.
Maar wie inhoudelijke doelen wil bereiken, kan die bekendheidsfactor misschien maar beter weglaten. Veel mensen vinden een microfoon en een zaal al zo spannend, dat ze toch al niet meer helemaal rustig reageren. De aanwezigheid van een “bN’er” maakt het er dan niet eenvoudiger op. De persoon leidt hen af van het onderwerp en brengt het doel van de bijeenkomst niet dichterbij.
Jurjen de Jong Communicatie kent de weg naar goede onbekende interviewers.